به گزارش جویباران،  اجازه ندهید که آب و هوای زمستان، برنامه تناسب اندام شما را برهم بزند.به نقل از تناسب اندام وقتی درجه حرارت کاهش می‌یابد و روز‌ها کوتاه‌تر می‌شوند، دادن انگیزه به خود برای بیرون رفتن می‌تواند دشوار باشد و شما بسیار کمتر از قبل بیرون می‌روید و ورزش می‌کنید.

 

۴ راه حل ایجاد انگیزه ورزش در زمستان

 

هیچ کس این موضوع را بهتر از “بروگان گراهام”، موسس مشترک پروژه نوامبر، درک نمی‌کند. او به همراه “بویان مانداریک” که همکار سابقش در دانشگاه بود، در نوامبر سال ۲۰۱۱ ٬ پروژه نوامبر را تاسیس کرد٬ تا راهی برای با انگیزه ورزش کردن در زمستان سرد بوستون باشد. از آن زمان، این پروژه به صورت یک جنبش رایگان تناسب اندام به سراسر کشور گسترش یافت، با گروه‌هایی در ۱۶ شهر از جمله نیویورک، واشنگتن و شیکاگو. حتی وقتی دما به زیر صفر می‌رسد، تمرینات گروهی آن ها٬ دائما صد‌ها نفر از اعضا را جذب می‌کند و به وسیله حرکاتی مانند در آغوش گرفتن، زدن دست‌های خود به دست‌های دیگران (بزن قدش) و یک تیم متمرکز برای سرگرمی روحی که می‌گوید در برابر آب و هوای سرد مقاومند، تقویت می‌شود.

ما با گراهام و لائورا مک کلاسکی که یک عضو سابق گروه بوستون است، صحبت کردیم. او به سانفرانسیسکو رفته تا گروه خودش را تاسیس کند.

به ثبات قدم اهمیت دهید‌

می‌دانید که برنامه ریزی تمرینات می‌تواند به شما کمک کند که به آن پایبند بمانید. اما این کار در هوای بسیار سرد، اهمیت بیشتری دارد. گراهام می‌گوید: تنظیم یک الگوی روزانه برای حفظ نظم تمرین، مهم است٬، زیرا شما را مطمئن می‌کند که به ورزش به عنوان یک کار اختیاری و وابسته به آب و هوا فکر نکنید. یک راه دیگر برای ثابت قدم ماندن، این است که خودتان را مسئول یک گروه تمرینی کنید٬ یا اگر یک پروژه نوامبر در شهرتان دارید، به آن ملحق شوید. مک کلاسکی می‌گوید: من تنها در صورتی از رختخواب بیرون می‌آیم که کسی منتظرم باشد. اگر شما بدانید که دوستانتان لباس گرم پوشیده‌اند و در این هوای سرد، برای ورزش باشما بیرون آمده اند، مطمئنا آن‌ها را منتظر نخواهید گذاشت.

تجهیزات لازم را آماده کنید

هیچ چیزی سریع‌تر از نداشتن تجهیزات کافی برای سرما، از انگیزه و اشتیاق ما نمی‌کاهد. قبل از بیرون رفتن برای ورزش، مطمئن شوید که برای تغییرات آب و هوایی آماده شده‌اید و احساس راحتی می‌کنید. در زمستان‌های مرطوب و طوفانی، درجه حرارت می‌تواند از یک محله به محله دیگر تا ۱۵ درجه اختلاف داشته باشد؛ بنابراین مک کلاسکی از یک جلیقه قابل جمع شدن استفاده می‌کند که می‌تواند در زمان دویدن، به راحتی جمع و حمل شود. در زمان برف، گراهام توصیه می‌کند که یک جفت دستکش چند منظوره و با کیفیت بخرید.

گراهام و مک کلاسکی پیشنهاد می‌کنند که چند پاکت گرم کننده دست آماده داشته باشید تا در کت، دستکش یا کفشتان بگذارید تا همیشه آن‌ها را گرم نگه دارد و اگر در زمان تمرین شما، هوا تاریک است از یک چراغ پیشانی و یک لباس منعکس کننده نور استفاده کنید.

یک هدف بهاره در نظر بگیرید

گراهام و مک کلاسکی، هردو دونده‌های ماراتن با تجربه‌ای هستند. گراهام توضیح می‌دهد: در بوستون، زمستان نمی‌تواند بهانه‌ای برای ورزش نکردن باشد. اگر می‌خواهید در ماراتن بدوید، باید تمام زمستان تمرین کنید. در یک مسابقه زمستانه یا مسابقه‌ای که در اوایل بهار برگزار می‌شود، ثبت نام کنید٬ تا مطمئن شوید یک هدف برای تمرین کردن دارید که مستلزم تمرینات منظم زمستانی است یا اگر یک مسابقه، مد نظر شما نیست، هدف شخصی تان را تعیین کنید که می‌تواند تعداد مایل‌هایی باشد که در هر هفته پیاده روی می‌کنید یا تعداد شنا‌هایی باشد که می‌توانید تا بهار انجام دهید.

از آب و هوا به نفع خودتان استفاده کنید

در حالی که ممکن است چند سانت برف، بهانه خوبی برای ورزش نکردن به نظر بیاید، می‌توانید در واقع از انگیزه‌ای که در پشت این موضوع وجود دارد، استفاده کنید. یکی از تمرینات پروژه نوامبر گراهام٬ در هوای برفی، پارو کردن برف است. شرکت کنندگان به همراه یک هم تیمی، به نوبت، مسیر‌های ورودی خانه‌ها یا پیاده‌رو‌ها را پارو می‌کنند.

در حالی که یکی از آن‌ها پارو می‌کند، دیگری نیم مایل در خیابان می‌دود و بر می‌گردد. پاروزدن را با یک دوست انجام دهید٬ تا بتوانید تمرینات مربوط به قسمت‌های بالایی و پایینی بدن را نیز بخوبی انجام دهید. شما با این کار علاوه بر ورزش، یک کار خوب نیز انجام داده اید. اگر ایده پارو کردن برف را دوست ندارید، می‌توانید دو‌های سرعت روی تپه با کشیدن یک سورتمه را امتحان کنید و پس از هر دور دویدن با سوار شدن به سورتمه و پایین آمدن از سراشیبی، به خودتان پاداش دهید.

البته قبل از آن که تصمیم بگیرید که در مقابل هر آن چه طبیعت در این زمستان برای ما نازل می‌کند، بایستید به یاد داشته باشید که ایمنی را رعایت کنید و به سلامت تان توجه کنید.