به گزارش جویباران، دسر چیزی است که همیشه هوس می‌کنیم، اما تقریبا همیشه بخاطر خوردن آن احساس عذاب وجدان به ما دست می‌دهد! به نقل از تناسب اندام اما به لطف این دستور‌های آسان تهیه‌ی دسر که در آن‌ها بجای شکر از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده شده است، می‌توانید بدون ترس از افت قند خون بخاطر زیاده‌روی در مصرفشان، با خیال راحت در خوردن آن‌ها افراط کنید.

 

کیک لقمه‌ای هویج یک دسر رژیمی خوشمزه

 

کیک هویج لقمه‌ای

این دسر برای خوردن قبل و بعد از ورزش ایده‌آل است، و توسط «داون جکسون بلاتنر» متخصص تغذیه ارائه شده است. او می‌گوید که این دسر از خرما بعنوان شیرین کننده استفاده می‌کند. یک سری از این دسر را در اول هفته آماده کنید و هر زمانی که برای سوخت رسانی به تمریناتتان، به کمی‌کربوهیدرات نیاز داشتید، از مصرف آن لذت ببرید. هر تکه‌ی این کیک، حدود ۷۰ کالری دارد.

مواد لازم برای تهیه ۱۰ لقمه کیک

۶ عدد خرمای تازه و بدون هسته
۱ عدد هویج که بصورت ریز رنده شده (نصف فنجان بعلاوه‌ی مقداری اضافه برای روی کیک)
۱/۴ فنجان گردوی خام
۱/۴ فنجان نارگیل شیرین نشده که بصورت ریز خرد شده باشد (بعلاوه‌ی مقدار اضافی برای روی کیک)
۱ قاشق چایخوری جوز هندی
۱/۸ قاشق چایخوری نمک دریا

در یک غذا ساز، خرماها، ۱/۴ فنجان هویج رنده شده، نارگیل، جوز و نمک دریا را بصورت پوره در آورده تا یکدست شود. سپس ۱/۴ فنجان هویج و گردوی باقیمانده را با آن‌ها مخلوط کنید تا غلیظ شود.
حالا با دستهایتان، ۱۰ گلوله از این مخلوط درست کنید، و هر کدام را داخل نارگیل اضافه بغلطانید. در صورت تمایل، هویج اضافه را روی آن بریزید. می‌توانید این دسر را در یک ظرف محفوظ از هوا تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.