انتخابات شورای دانش‌آموزی نوعی تمرین دموکراسی است/ انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نماد پویایی و نشاط در مدرسه است سیکاپل تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود/ مهم‌ترین وظیفه ما در شورای ترافیک فرهنگ‌سازی است یزدانی مدال برنز جهانی را به گردن آویخت تأمین ۵۰ درصد آب کشاورزی جویبار با لایروبی آب‌بندان‌ها/ لایروبی ۶ قطعه آبندان در جویبار با اعتبار ۶ میلیارد تومان آب‌بندان‌ها منبع اصلی تأمین آب کشاورزی در جویبار هستند/جویبار در اولویت لایروبی آب‌بندان‌ها در استان است مدال برنز کاراته‌کار جویبار در المپیک جوانان سردمداران FATF از حامیان اصلی مالی و سیاسی تروریست‌ها هستند خط قرمز من پایبندی به قانون است/ نگاه من در کار پرهیز از هرگونه تنش و حاشیه است/ ازتمام ظرفیت‌ها برای توسعه جویبار کمک خواهم گرفت جذب ۷۱ درصدی اعتبار اشتغال روستایی در جویبار/ وضعیت جذب اعتبار در جویبار رضایت‌بخش نیست احداث اولین پارک جنگلی در جویبار با بهترین کیفیت

به گزارش جویباران،  تیروئید شما مسئول کنترل متابولیسم و رشد است و هنگامی که بدن با فقر ید مواجه می‌شود، عملکرد این غده مختل خواهد شد.به نقل از سلامت نیوز  از newhealthadvisor علائمی از قبیل: کلسترول بالا، خستگی، افسردگی، از علائم کمبود ید در بدن هستند. اضافه کردن مواد غذایی غنی از ید به رژیم روزانه، از بروز این علائم تا حد زیادی پیشگیری می‌کند:

 

۸ گزینه خوشمزه جلوگیری از فقر ید

 

موز:

نه تنها میوه‌ای برای افزایش سطح انرژی و تامین پتاسیم بدن است، بلکه هر عدد از آن ۳ میکروگرم ید دارد. شما می‌توانید برای تامین ید، روزانه بیش از یک موز متوسط بخورید.

نمک ید دار:

این نوع نمک بسیار متفاوت از نمک طبخ است و هر گرم از آن ۷۷ میکروگرم ید دارد.

گوشت بوقلمون:

علاوه بر این که منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین ب، فسفر و … است، هر ۸۵ گرم از آن ۳۴ میکروگرم ید به بدن می‌رساند.

آلوی خشک:

تنها ۵ عدد آلوی خشک نیاز شما را به فیبر، ویتامین آ. و ویتامین کا تامین می‌کند ضمن این که منبع خوبی از ید است.

تخم مرغ آب پز:

سرشار از ویتامین‌های آ، دی، روی، کلسیم، آنتی اکسیدان‌ها و … بوده و ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به ید را تامین می‌کند.

سیب زمینی پخته شده:

سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و پتاسیم است. شما با مصرف یک عدد سیب زمینی پخته شده ۶۰ میکروگرم ید به بدن تان می‌رسانید. این یعنی ۴۰ درصد از میزان نیاز روزانه خود به ید را با مصرف یک سیب زمینی پخته شده برطرف کرده‌اید.

شیر:

اکثر مردم به خاطر نگرانی از کمبود ویتامین دی و کلسیم، شیر را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند، اما بهتر است بدانید این نوشیدنی حاوی مقادیر مناسب ید نیز هست. در هر فنجان از شیر ۵۶ میکروگرم ید وجود دارد و ۳۷ درصد از نیاز روزانه شما را به این ماده معدنی تامین می‌کند.

میگو:

ید به وفور در میگو یافت می‌شود. هر سه اونس میگو حاوی ۳۵ میکروگرم ید است. شما نه تنها این ماده معدنی را از میگو دریافت می‌کنید بلکه مقادیر مناسب کلسیم و پروتئین را نیز به بدن تان می‌رسانید.