یکشنبه
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
کد خبر : 71073
۱۷ دی ۱۳۹۶؛ ساعت ۹:۴۰
0 views

به گزارش جویباران، خوردن ماهی از قدیم به عنوان راهی ساده برای سالم‌تر زیستن شناخته می‌شود. به نقل از بازده به خاطر وجود اسید‌های چرب امگا ۳، خوردن ماهی موجب می‌شود که قلبی سالمتر داشته باشید، درد‌های مفصلی تان کاهش یابد و همچنین خطر افسردگی از شما دور باشد.

 

خوردن ماهی و اینهمه خاصیت؟

براساس مطالعاتی که انجام شده، شرایط زندگی کسانی که ماهی می‌خورند، از کسانی که مصرف ماهی در لیست غذای هفتگی آن‌ها جایی ندارد، خیلی بهتر است. به تازگی، اما چند حسن دیگر مصرف ماهی در پژوهش مشخص شده است.

مطالعات همچنین نشان داده که خوردن ماهی بیشتر (و اسید‌های امگا ۳ بیشتر)، می‌تواند به درمان انسان پس از حمله قلبی و کاهش تاثیرات آن کمک کند و خاصیت ضد تورمی عمومی داشته باشد. حالا یک خاصیت دیگر نیز برای خوردن ماهی زیاد پیدا شده است: ارتباط ماهی خوردن با بهتر خوابیدن و بهبود عملکرد مغز که در یک مطالعه تازه در دانشگاه پنسیلوانیا به دست آمده است.

کودکانی که هر هفته ماهی می‌خورند، در آزمایش بهره هوشی، تقریباً پنج درصد جلوتر از دیگران هستند و این کودکان کمتر دچار بدخوابی می‌شوند.

این مطالعه در مورد پانصد کودک ۹ تا ۱۱ ساله صورت گرفته است.

در این مرحله، نوع ماهی که بچه‌ها می‌خورند، مطرح نبوده است، اما پژوهشگران می‌خواهند مطالعه گسترده تری در مورد ماهی‌هایی که بیشترین تاثیر مثبت را در عملکرد مغز و تنظیم خواب دارند انجام دهند.

ماهی سالمون از نظر داشتن اسید‌های چرب امگا ۳ بسیار غنی است و ماهی‌های کوچکتر مثل ساردین نیز از این نظر بسیار مفید است.





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار